Nieuwe ontwikkelingen.

Rond 1927 ontwikkelde men in de fabriek de "Hoogdrukmotor",

genaamd de "B" motor.

Een koud aanzetbare motor waardoor de voorverwarming overbodig zou zijn

en tevens het brandstofgebruik zou worden verlaagd.

Een tweetact hoogdrukmotor met watergekoelde voorkamer,

gedeelde verbrandingsruimte en directe inspuiting.

1929: 3-B-3,  150 P.K., 350 omw. p. min.

Tergelijkertijd werd een verbeterde versie gebouwd welk type het "H" type werd genoemd.

De kleinere "H" typen, van 6,5 t/m 60 epk, werden "K"-

 motoren genoemd.

1934: Productie van de "H" motor, 60 t/m 420 epk. 

Na wijziging in directe inspuiting.

2-H-2    60 epk  390 omw. p. min.

2-H-3    80 epk  350 omw. p. min.

2-H-4  100 epk  320 omw. p. min.

3-H-3  120 epk  350 omw. p. min.

3-H-4  150 epk  320 omw. p. min.

4-H-4  200 epk  320 omw. p. min.

4-H-5  280 epk  300 omw. p. min.

5-H-5  350 epk  300 omw. p. min.

6-H-5  420 epk  300 omw. p. min.

"epk" = effectieve pk's, = aan de schroefas gemeten.

1934. Verbeterde H en K motoren. Tweedelige voorkamer vervangen door een eendelige verbrandingsruimte met directe inspuiting. Type "H", van 30 t/m 420 epk.

Serie "H" motoren gereed.

Kromhoutmotor type K

Type 2-H-3

   Vorige pagina     Naar startpagina    Naar LW en LS

Kromhoutmotoren Type "B", "K", "H"